Методологічні пояснення
До оптового товарообороту (без ПДВ і
акцизу) включаються дані щодо обсягів перепродажу (продаж без перероблення)
підприємствами від свого імені нових за власний рахунок нових або вживаних
товарів без будь-яких змін (крім звичайних для торгівлі операцій) роздрібним
торговцям, підприємствам та організаціям або іншим оптовикам (крім населення)
для їх використання або наступного продажу як в Україні, так і на експорт.
Звичайними для торгівлі операціями є фасування, сортування крупних партій
товару, поділ або перефасування товару меншими
партіями, перепакування, поділ або розлив у пляшки, зберігання, очищення,
складування та сортування відходів, складання техніки, зокрема комп’ютерів,
перемішування та ін. Готові до реалізації товари (рухоме майно) є готовими
виробами, які реалізуються без оброблення або перероблення. Критеріями
віднесення торгівлі до оптової виступають не кількість товарів, що
закуповується, а вид покупця і характер використання товару (з
підприємницькою метою, тобто у виробництві або для перепродажу).
Продаж товарів населенню
за усіма каналами реалізації складається з обсягу обороту роздрібної торгівлі
та обороту ресторанного господарства.
До
обороту роздрібної торгівлі включено роздрібний товарооборот підприємств (юридичних
осіб), які здійснюють діяльність із роздрібної торгівлі, а також розрахункові
обсяги продажу споживчих товарів через торгову мережу, що належить фізичним
особам-підприємцям, та на ринках (на основі даних суцільного одноразового
обстеження та адміністративних даних щодо мережі роздрібної торгівлі та
ресторанного господарства, що належить фізичним особам-підприємцям).
До обороту ресторанного господарства
включено роздрібний товарооборот підприємств (юридичних осіб), які
здійснюють діяльність із ресторанного господарства, а також розрахункові
обсяги продажу через мережу ресторанного господарства, що належить фізичним
особам-підприємцям (на основі даних суцільного одноразового обстеження та
адміністративних даних щодо мережі роздрібної торгівлі та ресторанного
господарства, що належить фізичним особам-підприємцям).
Роздрібний товарооборот
підприємств (юридичних осіб) визначається як обсяг продажу
споживчих товарів населенню через роздрібну торгову мережу і мережу
ресторанного господарства всіма діючими підприємствами, а також промисловими,
транспортними та іншими
неторговими підприємствами безпосередньо населенню через касу підприємства.
Крім того, до роздрібного товарообороту включається продаж через торгову
мережу установам, організаціям і підприємствам продовольчих товарів для
харчування обслуговуваних ними груп населення (у санаторіях, дитячих
закладах, лікарнях та ін.).
Біржа – установа (організація), де регулярно функціонує
оптовий ринок і здійснюється купівля-продаж товарів на основі співвідношення
попиту і пропозиції. За рівнем спеціалізації біржі класифікуються як
універсальні, товарні та товарно-сировинні, агропромислові та інші біржі.
Угоди вважається біржовими,
якщо вони укладені на товари та інші цінності, які допущені до обігу на
біржі, між членами біржі або їх представниками в порядку, встановленому
правилами торгів. Угода визнається укладеною
і підлягає первинному обліку на момент реєстрації на біржі у встановленому
порядку. Облік та статистичне спостереження здійснюється за всіма видами
угод, а саме – угодами з реальним товаром та іншими цінностями та ф’ючерсними
угодами (угодами на строк).
|