Методологічні пояснення
До дошкільних навчальних закладів
належать ясла, ясла-садки, дитячі садки, ясла-садки сімейного, комбінованого,
компенсуючого типу (спеціальні та санаторні),
навчально-виховні комплекси тощо.
Відсоток
охоплення дітей дошкільними закладами розраховується як
відношення чисельності дітей у дошкільних закладах до загальної чисельності
дітей відповідного віку на початок наступного за звітним року.
До загальноосвітніх навчальних закладів
належать школи, ліцеї, гімназії, колегіуми, навчально-виховні комплекси
(об’єднання), санаторні школи всіх ступенів, а також спеціальні школи.
Загальноосвітні навчальні заклади
першого ступеня (початкова школа) забезпечують початкову загальну освіту,
другого ступеня (основна школа) – базову загальну середню освіту, третього
ступеня (старша школа) – повну загальну середню освіту.
Професійно-технічні навчальні заклади –
навчальні заклади для забезпечення потреб громадян у професійно-технічній
освіті. Випускнику професійно-технічного навчального закладу, який успішно
пройшов кваліфікаційну атестацію, присвоюється кваліфікація “кваліфікований
робітник” з набутої професії відповідного розряду (категорії).
До вищих навчальних закладів належать
технікуми, училища, коледжі, інститути, консерваторії, академії, університети
тощо.
Відповідно до статусу вищих навчальних закладів
встановлено чотири рівні акредитації: I – технікуми, училища, II – коледжі та
інші прирівняні до них заклади, III і IV – академії, університети, інститути,
консерваторії.
Вищі навчальні заклади здійснюють підготовку фахівців
за освітньо-кваліфікаційними рівнями:
молодший спеціаліст – забезпечують технікуми, училища,
інші вищі навчальні заклади І рівня акредитації;
бакалавр – забезпечують коледжі, інші вищі навчальні
заклади ІІ–ІV рівнів акредитації;
спеціаліст, магістр – забезпечують вищі навчальні
заклади ІІІ і ІV рівнів акредитації.
У рамках удосконалення державного статистичного
спостереження з питань вищої освіти змінено методологію формування
показників, які характеризують прийом до ВНЗ і випуск фахівців.
Так, починаючи з 2004/05 навчального року наводяться
дані про прийом на початковий цикл навчання (тобто про студентів, які тільки
розпочали навчання у ВНЗ) та випуск фахівців (без тих, що продовжують навчання
з метою здобуття більш високого освітньо-кваліфікаційного рівня).
|